VIVID Grand Show – svetski kulturni fenomen

Jungle Extravaganza Costumes
Headdress design & Design Director: Philip Treacy | Costume design: Stefano Canulli | Photo: Robert Grischek

35 godina rada nove palate, 100 godina istorije scenskog nastupa. Friedrichstadt-Palast slavi stogodišnjicu postojanja.

The Palast in Berlin | Photo: Bernd Brundert

Stogodišnja istorija palate započeta je 29. novembra 1919. otvaranjem velikog pozorišta pod nazivom „Max Reinhardt’s“. Tokom ere nacional-socijalizma, teatar je bio poznat pod nazivom „Theater des Volkes“ (Narodni teatar), a 1947. godine je preimenovan u „Friedrichstadt-Palast“.

Teatar je za svojih 100 godina postojanja svedočio o Vajmarskoj republici, nacional-socijalizmu, Nemačkoj Demokratskoj republici (DDR-u), premeštanjem na novu adresu u Ulicu Friedrichstraße 107 i ujedinjenju Nemačke. Za prethodnih 30 godina palatu je posetilo preko 14 miliona posetilaca.

Vivid Grand Show i Friedrichstadt-Palast kao ustanova podržavaju i poštuju različitosti i ujedno slave život. To je koncept koji upotpunjuje ovaj svetski spektakl.

VIVID Grand Show visual EN

U VIVID Grand Show , android R’eye beži iz svog kontrolisanog života i odlazi na put u potrazi za ličnim identitetom. Sa sjajnim čudom od deteta, ona posmatra svet novim očima i opaža neodoljivu lepotu stvari, koje često predvidimo.

Krista Monson
Author & Director | Photo: Jeniffer La Rocca

Krista Monson autor i direktorka je prva žena, koja je napisala i vodila Grand šou u Friedrichstadt-Palast po prvi put u njenoj stogodišnjoj istoriji. Kao umetnički direktor, ona je bila instrument u dugo vođenom uspehu šoua “O” cirkusa Cirque du Soleil’s u Las Vegasu.

Takođe bila je uključena u kanadskoj teaterskoj produkciji u Milanu, Los Anđelesu, Makau, Njujorku, Orlandu i Tokiju.

Krista Monson je radila sa zvezdama kao što su Selin Dion, Danijel Krejg i Deni Elfman, i dobitnik je ukupno tri “Elizabeth Sterling Haynes” nagrade za njene izvanredne koreografije. Sa njene strane kao koautor i kodirektor nalazi se Oliver Hoppmann, koji je jedan od najmlađih  zabavljača u evropskom pozorišnom krugu. On je bio kreativni direktor u Friedrichstadt-Palast od 2015. godine.

Philip Treacy
Headdress designer & Design Director | Photo: Kevin Davies

Filip Trisi je radio za Armani, Aleksandra Mekvina, Karla Lagerfelda, Ralfa Lorena, Laurena i Valentina. Dizajnirao je kape/šešire  za film “Hari Poter” i seriju “Seks i grad”. Bio je nominovan pet puta za nagradu godine “Britanski dizajner aksesoara” I dodeljen mu je orden Britanskog carstva od strane kraljice Elizabete II.

Irski milioner visoke mode uveliko je kreirao šešire za kraljicu Silviju od Švedske, Ketrin vojvotkinju od Kembridža, Viktoriju i Dejvida Bekama, Naomi Kembel, Lejdi Gagu, Madonu, Emu Votson, Opru Vinfri, kao i tek udatu vojvotkinju Megan.

Berndt Schmidt | Photo: Patrick Gutsche

Za generalnog producenta i direktora Dr. Bernta Šmita, pobednički Trisi je za šou apsolutni san: “Sjajna simbioza je oduvek postojala između revijalnog nastupa i vrhunskog aksesoara/šešira za glavu. Filip Trejsi je dodao završne detalje najvišoj discipline visoke mode.

Kickline
Headdress design & Design Director: Philip Treacy | Costume design: Stefano Canulli | Photo: Brinkhoff/Mögenburg

Pod vođstvom Filipa Trejsija, pariski modni dizajner, ilustrator i modni direktor Stefano Kanuli odgovoran je za dizajniranje ekstravagantnih kostima. Među drugima, radio je za avangardnog i svestranog talentovanog Tjerija Miglera i za šou “Zumanity” u Cirque du Soleil’s u Las Vegasu. Britanski modni stilista Katy England upotpunjuje dizajnerski tim. Kao kreativni direktor, ona je razvila fantastične kreacije za Aleksandra Mekvina i dizajnirala je za  Džila Zandera, Gucci, Louis Vuitton, i Giorgio Armani kampanje.

Entertainer
Headdress design & Design Director: Philip Treacy | Costume design: Stefano Canulli | Photo: Kristian Schuller

Andreas Bieber igra zabavljača u VIVID Grand Show. Kao jedan od nemačkih svestranih vokalnih solista, prvi put se pojavio 1989. godine u mjuziklu “Mačke”. Biberov proboj na televiziji počeo je sa dugo emitovanom ARD-ovom operom „Marienhof„.


Androidov R’eye zauzima centralno mesto i igra je Devi-Ananda Dahm. Pobednica nemačkog muzičkog takmičenja impresionirala je svojim nastupom u teatru “Des Westens”, kao i u nastupima u “Neuköllner” operi kao i  “Renaissance” teatru u Berlinu.

Androidonna
Headdress design & Design Director: Philip Treacy | Costume design: Stefano Canulli | Photo: Kristian Schuller

Glacéia Henderson nastupa na najvećoj pozorišnoj sceni kao Androidonna, kraljica androida. Mecosopran je ranije impresionirala publiku u “Anchorage” operi i “Fairbanks” operi, i bila je priznata kao glumica u brojnim predstavama.

Nakon uspeha u francuskom talent šou “X Faktor”, Sarah Manesse je nastupala na binama u Parizu, Tulonu i Londonu. Sa njenim moćnim, ekspresivnim glasom, preuzela je ulogu glamurozne devojke u  koloričnom Grand šou – zajedno sa više od 100 drugih umetnika iz preko 26 zemalja.

Internacionalni tim kompozitora uključuje Arnea Šumana i Josefa Baha, koji su napisali originalne kompozicije za prve nemačke serije za  Amazonov striming servis  “You Are Wanted”, kao i za komediju “The Manny” koga glumi Matijas Švajghefer. Takođe je u timu kao kompozitorka bila i rođena Berlinka Jasmin Shakeri, kojoj su dodeljene četiri platinaste nagrade za album “Hey” pevača Andreasa Bouranija. Dejv Kočanski radio je za veliki broj poznatih imena u muzičkoj i televizijskoj industriji, uključujući nagrađivanu Gremi pevačicu Britni Spirs i tv šou “Američki idol”, koji je bio najuspešniji TV format u SAD već dugi niz godina.

Cedric Beatty je odgovoran za dizajn zvuka. Njegova najveća dostignuća uključuju i nominaciju za Gremi za “World Tour” album džez pijaniste , Joe Zawinula. Među drugima, on je radio za i sa Rolingstonsima, Lu Ridom, Kit Ričardsom, BB Kingom i Donom Samer.

Passion and breath
Headdress design & Design Director: Philip Treacy | Costume design: Stefano Canulli | Photo: Brinkhoff/Mögenburg

Scenu je kreirao Amerikanac Majkl Koten, koji je kreirao nastupe za svetske zvezde poput Bed Midl, Majli Sajrus, Šanaje Tvejn, Fila Kolinska i Kejti Peri. Koten takođe je doprineo svojoj “vizuelnoj magiji” istorijskoj svetskoj turneji Majkla Džeksona, Superboul lige kao i Olimpijskim igrama u Atlanti 1996. godine.

Produkcija VIVID Grand Show uvek napominje novinarima i posetiocima da je dozvoljeno snimanje samo završne tačke gde nastupaju svi umetnici. Sa jedne strane da bi se zaštitila privatnost samih umetnika, kao i da bi gledaoci uživali u samom nastupu bez konstantnog korišćenja mobilnih telefona.

Photo: Dejan Popov

Sam događaj je vrhunski organizovan od strane produkcije kao i uprave Friedrichstadt-Palast. Ovaj spektakl se prikazuje 12 meseci i 14. septembra će biti održan poslednji nastup. Imali smo zadovoljstvo da budemo deo ovog spektakla i da u 120 minuta uživamo u nastupu akrobata, pevača, baletskih igrača, različitim vidovima scenskog nastupa i svemu onome čemu su doprineli umetnici i cela produkcija.

Posetioci palate takođe mogu da uživaju u bogatim sadržajima u samoj palati pre nastupa, tokom pauze i nakon samog nastupa. Za one dubljeg džepa tu je i Sky Lounge iz kog se pruža pogled na kompletnu binu. Ono što nas je takođe impresioniralo jeste usluga između dva čina. Posetioci mogu da poruče hranu i piće, koji će ih na pauzi sačekati na stolovima koji su obeleženi brojevima. Sam organizator se potrudio da sa dodatnim sadržajima pokrije troškove produkcije i da omogući da ovakav kulturni događaj donosi dobru zaradu i da ljudi napuste VIVID Grand Show sa osmehom na licu. To je dokaz ozbiljnog menadžerskog rada i dobre organizacije.

VIVID Show Trailer Producer: Dr. Berndt Schmidt Production: Ben Mauser | Extended Cut Direction: Oliver Hoppmann (Stage), Ben Mauser (Video) Concept: Marcus Kaspar


Ovako velika produkcija iziskuje velika sredstva koja su u ovom slučaju iznosila čak 12 miliona evra, veliki broj umetnika i angažovanje svetski poznatih dizajnera, scenarista, majstora zvuka,..
Sa druge strane obogaćuje kulturnu scenu i razvoj kulture u samoj zemlji. Ovakvi događaji mogu i trebaju da budu uzor kulturnim radnicima i ustanovama kulture u Republici Srbiji.

Friedrichstadt-Palast jeste i ostaće nezaobilazni kulturni događaj u Berlinu.

Izvor: Friedrichstadt-Palast Berlin
Fotografije: palast.berlin , Dejan Popov
#PalastBerlin #VIVIDGrandShow
Preuzimanje teksta ili delova teksta je dozvoljeno uz navođenje izvora

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights