Portal Potrošač se obratio Press službi JP Srbijavoz, da bi saznali najnovije informacije vezane za unapređenje putničkog saobraćaja, kao planove za modernizaciju poslovanja.
Odgovore na pitanja prenosimo u celosti.
1. Kada se može očekivati da korisnici imaju mogućnost da sami vide raspored sedišta u vozu i da urade rezervaciju sedišta. To pitanje se konkretno odnosi na Soko voz. Sistem i dalje dodeljuje određena sedišta, koja nekada ne odgovaraju putnicima. Na primer jednog putnika sistem stavi da sedi do prozora sam, a u delu gde se nalaze četiri sedišta sa stolom između.
Srbijavoz intenzivno radi na realizaciji ove dodatne funkcionalnosti na mobilnoj (Android i iOS aplikacija) i web aplikaciji. Očekujemo da se u skorom narednom periodu omogući ova funkcionalnost na aplikacijama.
2. Kada će putnici biti u mogućnosti da rezervišu sedišta za Regio voz?
Regio vozovi koji saobraćaju kao elektro-motorni vozovi imaju numerisana mesta i mogu se uvrstiti u naš rezervacioni sistem što bi omogućilo rezervaciju sedišta u ovim vozovima. Ali regio vozovi koji saobraćaju kao dizel-motorni vozovi nemaju numerisana mesta pa ih nije moguće uvrstiti u elektronski rezervacioni sistem.
Stručne službe Srbijavoza za svaki voz razmatraju opravdanost i prioritete za implementaciju u elektronski rezervacioni sistem u skladu sa kapacitetima i ostvarenim tokovima putnika, kao i ostalom tarifnom ponudom na konkretnoj relaciji.
Uvođenjem novih elektro-motornih vozova u saobraćaj ove godine, otvoriće se veća mogućnost da se određeni vozovi i iz ove kategorije uvrste u elektronski rezervacioni sistem.
3. Vaše kolege i koleginice kondukteri imaju POS terminale koji su nekada izrazito spori, pa se dugo čeka za izdavanje računa. Da li ste razmišljali da ih zamenite sa novijom generacijom terminala?
Srbijavoz aktivno radi na ovom polju u smislu realizacije tehničkog rešenja koje bi omogućilo efikasniju brzinu štampe fiskalnog računa prilikom kupovine karata u vozu.
Predstojećom izmenom tarifske politike, korisnici naših prevoznih usluga biće pozitivno stimulisani odgovarajućim popustima i ponudama da vozne karte kupuju kroz ostale kanale prodaje. Takva kupovina će biti znatno povoljnija od kupovine voznih karata u samom vozu.
4. Dešava se da vaše kolege preferiraju keš umesto kartice, jer po njihovim rečima terminal sporije radi ili ne prihvata kartice u određenim delovima deonice zbog slabe pokrivenosti mreže. Da li je moguće onda raditi na poboljšanju signala, da bi se usluge lakše i brže naplaćivale?
Redovno pratimo izveštaje o pokrivenosti železničke mreže signalom mobilne telefonije različitih operatera. Izbor mobilnog operatera se bazira na izveštajima RATEL-a koji se odnose na pokrivenost signalom železničke mreže u Republici Srbiji. Nažalost, pokrivenost celokupne železničke mreže signalom mobilne telefonije nije na nivou da se u svakoj tački na njoj može garantovati dostupnost svih servisa.
5. Kada vaši putnici mogu očekivati da nadoknadu za bicikl plaćaju uz kupljenu kartu u mobilnoj aplikaciji, i kada mogu očekivati da tu istu doplatu plate uz pomoć platne kartice u vozu?
Sve naknade koje se naplaćuju u vozu već sada je moguće platiti putem platne kartice na licu mesta. Dodavanje naknade za prevoz bicikla je biće deo jedne od narednih faza razvoja mobilne aplikacije.
6. Zanima nas da li imate u planu neke izmene ili unapređenja reda vožnje na ruti Soko voza?
Sa završetkom radova na modernizaciji i izgradnji deonice pruge Novi Sad-Subotica, stvoriće se uslovi za saobraćaj SOKO vozova na relaciji Beograd Centar – Novi Sad – Subotica.
Za red vožnje 2024/2025 je projektovan saobraćaj SOKO vozova na relaciji od Beograd Centra do Subotice (intersiti vozovi). Saobraćaj vozova će biti uspostavljen, kada pruga Novi Sad – Subotica bude otvorena za saobraćaj. Otvaranje pruge za saobraćaj je u nadležnosti „Infrastruktura železnice Srbije“, a najavljeni završetak radova je krajem 2024.godine.
7. Da li se mogu očekivati nova stajališta ili izmena postojećih stajališta na ruti Soko voza?
Planiranim produžetkom trase SOKO vozova do stanice Subotica koji je projektovan za novi red vožnje 2024/2025, za intersiti vozove je pored postojećeg zaustavljanja u stanici Novi Beograd, planirano zaustavljanje u stanicama Vrbas i Bačka Topola.
8. Zanima nas statistika tj. broj putnika Soko voza u 2023. godini, kao i broja putnika Regio voza?
U SOKO vozovima na relaciji Beograd centar-Novi Sad-Beograd centar tokom 2023. godine je prevezeno ukupno 1.728.967 putnika, dok je na istoj relaciji u Regio vozovima prevezeno 1.893.438 putnika.
Ukupan broj putnika u 2023. godini u regio vozovima na čitavoj mreži pruga kojima saobraća Srbijavoz (uključujući i novosadsku prugu) je iznosio 4.589.523.
Portal Potrošač
Izvor: Srbijavoz, Železnice Srbije ad
Foto: Srbijavoz, Železnice Srbije ad