Sport Vision – presuda u korist potrošača

Sudska presuda - Sport Vision

Poslednjih meseci beležimo povećanje broja prigovora potrošača koji se odnose na kvalitet proizvoda kupljenih u prodavnicama SPORT VISION, BUZZ, EXTRASPORTS.

Samo povećanje broja prigovora možda ne bi predstavljalo toliki problem, da sa kompanijom koja stoji iza navedenih maloprodajnih objekata postoji bilo kakva komunikacija i saradnja (osim putem suda).

Generalno, prigovori se odnose na kvalitet obuće i odeće, odnosno na odbijanje reklamacija. Primera radi, obuća je kupljena pre 4 meseca i prilikom redovnog korišćenja se pocepala. Potrošač je u skladu sa Zakonom podneo reklamaciju trgovcu i zahtevao zamenu. Trgovac ekspresno odgovora na reklamaciju u roku od 3 dana i istu odbija uz, sada već čuveno obrazloženje, „neadekvatno održavanje/korišćenje“. Opšte je poznato je da zakonski rok za odgovor na reklamaciju 8 dana, a 15 dana za rešavanje, kada je reč o ovoj vrsti robe. U opisanoj situaciji, javno se pitamo – kako je trgovac mogao u tako kratkom roku da utvrdi da je za oštećenje odgovoran potrošač, budući da je u slučaju reklamacije u prvih šest meseci obaveza trgovca da dokaže odgovornost potrošača kada mu odbija reklamaciju. Kojim to metodama i u kakvim postupcima se tako ekspresno utvrđuje odgovornost potrošača, odnosno “neadekvatno održavanje, korišćenje“ i slično? Po svemu sudeći, nikakvim! Jedan od dokaza je presuda iz priloga.

Međutim, problemi u komunikaciji sa navedenom kompanijom su toliki da ne možemo, a da se ne zapitamo, kako je moguće da trgovac za tolikim tržišnim udelom nije u stanju da sve ove godine poradi na svojoj poslovnoj kulturi i etici. Većina dopisa našeg pravnog tima usmerenih na pokušaj mirnog rešavanja spora ostaje bez odgovora, dok se gotovo svaki pokušaj obraćanja putem telefona završava sa izjavom „tužite nas“.

Ubeđeni samo da je takav način rešavanja potrošačkih sporova gotovo nezamisliv u bilo kojoj drugoj državi gde se prodaju navedeni brendovi. Srbija neće i ne sme biti izuzetak.

Zbog svega navedenog, molimo zaposlene iz navedene kompanije da ovaj javni apel ne shvate pogrešno i ne tumače ga kao narušavanje poslovnog ugleda već kao pokušaj da konačno shvate da mi predstavljamo i zastupamo sve njihove kupce, i one koje izdvajaju celu prosečnu platu za kupovinu proizvoda iz njihove ponude i one kojima je takav trošak beznačajan. Zadovoljstvo jednih i drugih je imperativ svake dobre poslovne prakse, pa želimo da verujemo da se problemi sa potrošačima ubuduće neće rešavati putem suda i da nećemo doći u situaciju da o svim navedenim okolnostima obavestimo vodeće svetske brendove koji se nalaze u ponudi navedenih kompanija.

Izvor: NOPS
Foto: Pexels, NOPS

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights