Slanje pošiljaka samo uz ličnu kartu

Slanje pošiljaka samo uz ličnu kartu

Po novom Zakonu o poštanskim uslugama, kupci i kurirske službe imaće pouzdane podatke o onome ko šalje paket, što će, kako se očekuje, smanjiti broj prevara

Kurirske službe od pre nekoliko dana rade po novim pravilima koja će doneti značajne koristi za kupce. Na snagu je stupio Zakon o poštanskim uslugama, a najznačajnija novina jeste to da će ubuduće, pre preuzimanja pošiljke, „kuriri” imati pravo da provere podatke iz lične karte pošiljaoca. Kupci će tako, kao i kurirske službe, imati uvid i znati pouzdano ko šalje pakete, što će smanjiti broj prevara, kojih je do sada bilo mnogo. Našoj redakciji, inače, poslednjih nedelja se javilo više čitalaca koji su imali negativno iskustvo s narudžbinama preko interneta, odnosno nisu mogli da vrate neodgovarajuću robu pošiljaocima, jer je na paketu bila istaknuta pogrešna adresa i broj telefona.

Naručila sam parfem preko „Instagrama” i dogovor s prodavcem je tekao potpuno uobičajeno. Kada je sutradan stigao paket, shvatila sam da je reč o pogrešnom parfemu. Odmah sam kontaktirala s njim i žalila se, a on mi je rekao da vratim pošiljku preko kurirske službe na adresu koja je istaknuta na paketu. To sam i učinila, međutim, pošiljka se vratila jer telefon pošiljaoca nije u funkciji. Zadržali su paket još jedan dan, a onda su mi ga vratili i morala sam da platim još jednom poštarinu u iznosu od 270 dinara. Strašno je da nemate kome da se žalite, pa sam odlučila da slučaj prijavim Odeljenju za visokotehnološki kriminal i policiji za prevaru “ priča naša čitateljka koja je imala loše iskustvo.

Još jedna novina u zakonu jeste to što će ubuduće u unutrašnjem saobraćaju biti moguće da kurirske službe u toku prijema pošiljke, u prisustvu korisnika, provere sadržaj ukoliko postoji sumnja da je reč o nedozvoljenim proizvodima. U međunarodnom poštanskom saobraćaju, tehnologija prijema pošiljaka je nepromenjena u odnosu na prethodne propise.

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije NOPS kaže da će organizacijama ove promene značajno olakšati kontrolu i omogućiti konkretniju pomoć građanima.

Ovo je trebalo odavno da se primenjuje jer je bilo mnogo situacija u kojima su pošiljaoci davali lažne podatke ili pakete s pogrešnim sadržajem, a mi nismo mogli da im uđemo u trag. Uz ove promene zakona, mi ćemo sada imati priliku da pravimo listu nesavesnih prodavaca, čije ćemo podatke objavljivati na internetu, preko društvenih mreža, kako bi što više potrošača saznalo za njihove prevare. To je akcija koju NOPS već priprema i Zakon o poštanskim uslugama i njegove novine će nam pomoći u tome kaže Papović. On savetuje građane da se jave ovoj organizaciji u slučaju da se suoče s ovakvim problemom, jer će na taj način lakše sastaviti liste nesavesnih trgovaca.

Novi rokovi za reklamacije

U preduzeću „Pošta Srbije” kažu da zakon obezbeđuje veći stepen zaštite korisnika poštanskih usluga, dalju liberalizaciju tržišta, povećanje broja poštanskih operatora i usluga.

– Novi zakon omogućava jednostavnije plasiranje i prodaju proizvoda preko elektronske trgovine. Propisuju i veću odgovornost operatora za eventualno nastalu štetu na pošiljkama i preciznije propisuje njihova prava i obaveze– kažu u ovom preduzeću.

Uz već pomenute novine u „Pošti Srbije” ističu i da zakon donosi nove rokove za reklamacije oštećenih pošiljaka i to 60 dana u unutrašnjem i šest meseci u međunarodnom saobraćaju. Operatori su dužni da korisnike obaveste o ishodu reklamacije u roku od osam dana.

Izvor: Politika
Foto: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights