Portalu Potrošač obratila se klijentkinja salona nameštaja Vuk u Nišu.
Ukratko nam je objasnila problem gde je probijen ugovoreni rok za dostavu nameštaja od 70 dana i gde i dalje nije dostavljen nameštaj; koji je unapred plaćen u punom iznosu, iako je trgovac trebalo da naplati samo polovinu iznosa.
Napominjemo da je zakonski rok za dostavu 30 dana, ali da se može ugovoriti duži rok uz saglasnost potrošača.
Obratili smo se pismom Salonu nameštaja Vuk.
Gospođa i njen suprug su kupili trosed u prodajnom objektu “Namestaj Vuk” Niš, ul Bulevar bb, Cara Konstantina, dana 22.08.2023, gde ih je radnica uputila da se krevet poručuje i da je rok isporuke 70 dana, ali da se nikad ne probije taj rok vec uvek bude i pre na šta su oni pristali i isti platili odmah tog dana u celosti – 88.000 din.
Kako je gospođa u drugom stanju i neophodan joj je taj trosed, ona vas je kontaktirala vezano za dostavu, na šta je dobila odgovor od zaposlenih da će dostava biti izvršena sredinom oktobra. Gospođa tvrdi ja bila svesna da se trgovac ogradio oko roka isporuke i nastavila je da čeka isporuku troseda.Nakon isteka 70 dana, kupci su posetili prodajno mesto sa avansnim računom na kom stoji pečat i potpis ovlašćenog lica sa rokom isporuke od 70 dana.
Po navodima potrošača radnica koja radi u vašem objektu, se nasmejala na tvrdnju da je utvrđen rok isporuke između vas i kupca 70 dana, kao i da ne može ništa da uradi po tom pitanu jer kasni utovar. Potrošač je citirao reči vaše zaposlene “za toliko ljudi da ne tužimo”, uz napomenu da ih je vaša koleginica zamolila da se strpe još par dana. Od tog trenutka prošlo još 20 dana, i potrošač nema više strpljenja da čeka isporuku.
Želimo samo da napomenemo da je rok isporuke definisan Zakonom o zaštiti potrošača, a on iznosi maksimalno 30 dana. U slučaju da je rok isporuke duži on se definiše ugovorom između trgovca i potrošača. U konkretnom slučaju rok isporuke je 70 dana.
Potrošač nije dobio nameštaj u roku koji je definisan, a takođe vam je uplatio punu cenu nameštaja, umesto da ostatak od 50% plati pri isporuci nameštaja, što je takođe definisano Zakonom o zaštiti potrošača.
Gospođa je trudnica i bitno joj je da taj nameštaj bude isporučen, ali i da joj bude izvršena nadoknada štete zbog kašnjenja isporuke. Verujemo da ćete u što hitnijem roku kontaktirati gospođu, da će nameštaj biti isporučen, ali uz umanjenje cene od 10/20% da bi potrošaču bila nadoknađena šteta. Podsećamo vas da potrošač ima pravo da raskine ugovor uz pun povraćaj sredstava. Sam potrošač ima pravo da zahteva i nadoknadu štete zbog zarobljenih sredstava, a neisporučene usluge.
Stoga se nadamo da ćete potrošaču što pre isporučiti nameštaj uz umanjenje kupoprodajne cene.
Nismo uputili potrošača na Sektor tržišne inspekcije u Nišu, već se nadamo da ovaj problem može biti rešen na obostrano zadovoljstvo.
Gospođa nam se ponovo obratila sa lepim vestima da je nameštaj isporučen u kratkom roku i da je dobila nadoknadu štete od samog trgovca. Problem je rešen na obostrano zadovoljstvo.
Potrošači ne treba da ćute kod kupovine nameštaja i sam trgovac snosi odgovornost za rok isporuke, a samog potrošača ne treba da zanima razlog bilo kog kašnjenja. U slučaju da trgovac ima bilo koji problem sa rokom isporuke potrebno je da potrošača obavesti na vreme i da mu mogućnost da odustane od isporuke uz mogućnost pune refundacije ili eventualno promene porudžbine ili artikla, ali uz izričitu saglasnost potrošača. Takođe je potrebno potrošaču nadoknaditi štetu jer je novac određeno vreme bio zarobljen kod samog trgovca, a potrošač nije mogao da raspolaže sa istim.
Najbitnije je da se trgovcu reklamacija uloži u pisanom obliku. Najidealniji slučaj je kada se reklamacija uloži mejlom, ali ukoliko trgovac nema email ista se može uložiti u objektu trgovca pisanim putem uz potvrdu da je ista primljena. Trgovac je dužan da odgovori u zakonskom roku. I nikada nemojte usmenim putem ulagati reklamaciju jer na taj način ne možete ostvariti svoja zakonska prava.
U slučaju da imate bilo kakav problem sa trgovcem ili prodavcem nameštaja uvek možete uputiti pisani reklamaciju Sektoru tržišne inspekcije na email podnesiprijavu@must.gov.rs. Tržišni inspektor je u obavezi da izvrši inspekcijski nadzor i preduzme zakonom predviđene mere u slučaju da trgovac ne poštuje Zakon o zaštiti potrošača.
Uvek zahtevajte pun izveštaj od samog inspektora i da se isti pošalje u odgovoru na email.
Foto: Potrošač, Pexels
Izvor: Potrošač