Našoj redakciji obratio se potrošač koji je imao problem sa onlajn porudžbinom.
Potrošač je početkom juna kontaktirao kontakt centar Emmi prodavnice. Zanimalo ih je da li Emmi ima na stanju model bicikla Urbanbike Freestyler. S obzirom da je navedeni model bio na stanju isti je rezervisan i dogovoren za isporuku potrošaču. Potrošaču je dostavljen pogrešan model tj. Urbanbike Nika.
Kupcu je naknadno dostavljen ugovor tj. otpremnica u kojoj je naveden model Nika umesto modela Freestyler čiju je kupovinu kupac dogovorio.
Kupac pritom nije dobio otpremnicu pri dostavi proizvoda već naknadno kada je zvao prodaju da uloži žalbu. Prodaja se pravdala da je upisan pogrešan email potrošača i da je zbog toga nastala greška pri dostavi računa.
Potrošač je u periodu od mesec dana čekao odgovor trgovca, da bi konačno stigao odgovor u kome je navedeno da reklamacija potrošača uvažena i da će potrošaču biti isporučen model Freestyler.
Ubrzo potom, trgovac šalje novi email u kome navodi da ipak ne može da isporuči navedeni model jer ga nema na stanju, tako da će kupcu biti vraćen novac. 15.07. su od potrošača uzeti kontakt podaci i broj tekućeg računa za povraćaj sredstava. 16.07. je na adresu poslata kurirska služba koja je preuzela dostavljeni bicikl.
Nakon tog datuma potrošaču nije izvršen povraćaj sredstava i službe su prebacivale odgovornost jedna na drugu.
30.07. potrošač je kontaktirao naš portal jer nije znao kako da reši navedeni problem.
Ono što je problematično u ovoj situaciji jeste što je isti vlasnik kompanija Tehnomanija, Win Win i Emmi House-a. Tako da ukoliko potrošač poruči proizvod preko jednog trgovca često se dešava da se odgovor dobija sa druge email adrese ili da se roba povlači od drugog trgovca. Ukoliko nešto naručite u Tehnomaniji dešava se da dobijete robu iz Win Win-a. Naša redakcija je uputila mejlove na više adresa, sve dok neko nije kontaktirao kupca i dok mu nije vraćen novac.
Potrošača je kontaktirao zaposleni iz Win Win-a i tražio broj reklamacije. Na kraju je rešena sporna situacija. Komisija za zaštitu konkurencije jeste dozvolila spajanje ove tri kompanije što je po nama jako loša odluka, a prvi problem jeste način na koji rade ove tri kompanije i gde su sve službe isprepletane i gde potrošač ne zna gde je kupio proizvod, ko taj proizvod isporučuje i kome ulaže reklamaciju. Verujemo da će u trenutku spajanja ove tri kompanije sami proizvodi bitno poskupeti čime će se dokazati da je Komisija za zaštitu konkurencije donela štetnu odluku za same potrošače čime je ugrožena konkurencija na tržištu.
Kupovina na daljinu takođe može predstavljati problem za potrošača. Svakako treba biti istrajan i tražiti svoj novac nazad.
Portal Potrošač
Slika: Potroša(lična arhiva), Pexels
Izvor: Potrošač