Obaveštenje putnicima – Ministarstvo trgovine

Obaveštenje putnicima - Ministarstvo trgovine

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija obavestilo je putnike o problemu koji može nastati za sve aranžmane uplaćene nakon


Preporučuje se putnicima da od 01.oktobra 2020. godine, prilikom kupovine novog turističkog putovanja, kao i prilikom ugovaranja zamenskog putovanja, obrate pažnju da li turistička agencija organizator turističkog putovanja poseduje licencu i propisanu garanciju putovanja.

Ministarstvo trgovine je očigledno bilo upoznato sa ovim problemom i vrlo je dobro znalo da može doći do ovakve situacije. Društvo osiguravača Srbije i sve njihove članice ne žele i ne treba da finansiraju nekoga čije poslovanje može povući i osiguravajuće kuće sa sobom. To je sasvim normalno u modernom svetu. Država je nezakonitom uredbom poništila Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o obligacionim odnosima. Državni organi su dobro znali da će doći do ovakve situacije i da će turistički sektor biti na crnoj listi osiguravajućih kuća.
Postavlja se pitanje na osnovu čega je država procenila da će agencije nastaviti da posluju u 2021. godini ukoliko osiguravajuće kuće ne produže polise osiguranja za prodaju turističkih aranžmana? Na osnovu čega je Ministarstvo trgovine donelo zaključak da će putnicima biti vraćen novac početkom 2022. godine ukoliko agencije ne budu imale redovno poslovanje tokom 2021. godine ili ukoliko ne dobiju nazad novac od inopartnera?

U slučaju da agencije bankrotiraju, a da ih je država zaštitila nezakonitom uredbom da li to znači da će građani masovno podnositi tužbe protiv Republike Srbije sudu u Strazburu i tražiti svoja zakonom stečena prava?

Svakako pozivamo potrošače i čitaoce da ne uplaćuju aranžmane preko turističkih agencija jer niko ne može da im garantuje da će im novac biti vraćen za slučaj otkazivanja putovanja ili u slučaju bankrota agencije. Dok navedena situacija ne bude rešena treba izbegavati putovanje preko turističke agencije.

Čak i u slučaju da agencija ima polisu osiguranja postavlja se pitanje koliki je iznos polise i da li ta polisa pokriva celokupnu sumu svih uplaćenih aranžmana. Najčešće ne pokriva.

Portal Potrošač
Izvor: Ministarstvo trgovine
Foto: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights