Mrtav piksel na novom LG televizoru – Emmezeta i PIN Soft odbijaju reklamaciju

Mrtav piksel na LG televizoru. Emmeceta odbija reklamaciju.

Našem portalu obratila se čitateljka koja je bila nezadovoljna zbog negativnog odgovora trgovca na uloženu reklamaciju. Na novom televizoru pojavio se mrtav piksel i tek nakon naše intervencije LG, servis PIN Soft, kao i trgovac Emmeceta izašli su u susret potrošaču i pozitivno odgovorili na reklamaciju.

U tekstu je kompletna prepiska sa potrošačem i odgovor servisa.

Dana 27.11.2022. u prodajnom salonu Emmezeta, Temerinska 95, Novi Sad, kupila sam LG televizor LG50UQ75003LF, serijski broj 203MAGPK5V31. Na isporuku televizora cekala sam 4 radna dana. Kada sam upalila televizor, na ekranu mi se pojavila zelena tacka vidljiva na tamnoj pozadini (mrtav piksel). Televizor sam sutradan odnela nazad u Emmezetu i reklamirala, te je televizor poslat u ovlašćeni LG servis i kod njih bio 7 radnih dana. Iz servisa PIN soft Novi Sad mi je stigla odbijena reklamacija uz obrazlozenje da ta greska na ekranu podleze fabričkoj toleranciji. Obzirom na to da sam i ranije uzimala LG tehniku, nikad mi se nije desilo da mi stigne oštećen proizvod uz obrazloženje da je to fabrički tolerantno. Televizor se nalazi kod njih i dalje, budući da ja ne želim proizvod koji ima grešku i za koji sam dala ne baš mali iznos novca u gotovini. Na mail koji je upućen u Emmezetu u Beograd, dobila sam odgovor o ponovnom odbijanju reklamacije i rečeno mi je da po televizor mogu doci bez bilo kakve mogućnosti o zajedničkom kompromisu njih i mene kao oštećenog kupca,. Ovakvim rešenjem sam zaista razočarana i ono što želim je da mi se moj novac vrati i da ga potrošim na mestu gde ću kao kupac više biti ispoštovana. 

Ono na šta smo se mi fokusirali i obratili pažnju jeste momenat koji zloupotrebljavaju trgovci kod kupovine monitora za računare i televizora. Dešava se da novi proizvod ima mrtav piksel i takav uređaj se ne isporučuje potrošaču. Potrebno je otvoriti kutiju i utvrditi da li novi proizvod ima defekt. Nevezano od toga da li se proizvod preuzima u radnji ili se dostavlja poštom. Naš savet jeste da se poruči onlajn i preuzme u radnji jer tada trgovac pred potrošačem otvara kutiju i proverava se ispravnost proizvoda. Time potvrđujete da ste preuzeli ispravan proizvod i lakše se ostvaruje pravo ukoliko se pojavi defekt u narednih 14 dana od datuma kupovine. Kupovinom u radnji taj rok traje samo 7 dana.

Potrošaču smo u samoj prepisci naveli da je bilo potrebno da trgovac otvori kutiju ili kurir nakon dostave, da bi se proverila ispravnost isporučenog proizvoda. I to je bio glavni razlog za usvajanje reklamacije.

Odgovor PIN Soft servisa potrošaču

Postovani,

Posle naknadnih konsultacija sa LG Kancelarijom, odlučeno je da Vam izađu u susret I zamene televizor.

Molimo da se čujete sa kolegama iz Emmezeta prodavnice, da nam dostave TV aparat, izdaćemo potrebne papire za zamenu uređaja ili povrat novca.

Potrošač nam se ponovo obratio nakon prepiske sa servisom.

U prethodnom mailu pisala sam Vam kako sam se kao kupac iznevereno i razočarano osećala posle odbijene reklamacije, buduci da mi je Emezeta kao krajnje rešenje nudila jedino da dođem po TV koji ima mrtav piksel i to je po njima bilo to. Nije mi bilo teško, što sam i uradila, pozvala sam LG korisnički servis u Beogradu i objasnila im moju situaciju i poslala slike tv sa mrtvim pikselom, račune i odbijenu reklamaciju iz ovlašćenog servisa  Pinsoft u Novom Sadu. Za svo to vreme televizor je bio kod njih u Emezeti.

Nakon par dana, pozvali su me iz Emezete i rekli da je ipak moja reklamacija uvažena, da su ih ljudi iz LG pritisli’ i da mi oni kao opciju nude ili da se televizor odnese na popravku ili da ja dobijem drugi uređaj ali koji je bio izložen u prodajnom salonu. Pitala sam ih da li je moguće da dobijem drugi uređaj, uz naravno korekciju cene ako se razlikuje ili povrat novca. Rečeno mi je da to nije moguce jer tog televizora više uopšte nema niti se može naručiti. Budući da ne znam ko bi radio popravku novog televizora i da li bi neko to uradio kako treba, jer se to ranije po njima računalo kao fabrički prihvatljivo, izabrala sam da uzmem televizor koji je bio tu uz naravno detaljnu proveru. 

Napominjem da je tv i prvi put bio proveren ali da se piksel video tek na skroz tamnoj pozadini i primetio se na slikama koje se menjaju dok je tv upaljen. Koliko mi je drago sto je ipak na kraju pokazano da sam bila u pravu, isto toliko verujem da je bilo kupaca koji nisu bili istrajni i kojima je preostao jedino stav „šta je tu je„. 

Dobili smo i nov dopis potrošača u kome je potvrđeno da je reklamacija rešena na obostrano zadovoljstvo. Zato je bitno da potrošači ne ćute i iskoriste svoja zakonom definisana prava. I sam potrošač je u ovom slučaju pametno postupio i paralelno se obratio uvozniku, ovlašćenom servisu i samom trgovcu. Uvek treba poslati email na više adresa i uključiti i medije da bi se ostvarilo zakonsko pravo. U ovom slučaju je prekršeno pravo potrošača da dobije ispravan proizvod. Čak i da je potrošač prihvatio da dobije proizvod sa mrtvim pikselom trgovac je bio dužan da umanji cenu proizvoda.

Mislim da je u redu da se o ovome priča, da potrošači znaju svoja prava i da ukoliko smatraju da su u pravu imaju kome da se obrate. 
Hvala Vam na Vašim savetima i odgovoru. 

Portal Potrošač
Foto: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights