Redakciji Portala Potrošača obratili su se brojni čitaoci koji su dobili obaveštenje od strane Vojvođanske banke, vezano za integrisanje u OTP banku.
Banka kao i svaka druga banka u Srbiji napisala je lep hvalospev u svoje ime i obaveštenje da korisnici i banka nastavljaju zajedno dalju saradnju.
Nakon čitave dve strane lepih reči usledio je hladan tuš za same korisnike u vidu ažuriranog cenovnika koji para uši i oči. Naravno OTP banka ne pruža ništa revolucionarno svojim korisnicima i po samoj tehnologiji zaostaje za mnogim bankama u Srbiji. Zato sa svojim cenovnikom je uveliko ispred konkurencije.
Stoga smo uporedili tri glavna paketa sa prijemom zarade/penzije u OTP banci, kao i pakete sa prijemom zarade/penzije u Mobi banci, Mts banci i Banci Inteza.
Banka | OTP banka | OTP banka | OTP banka | Mobi banka | MTS banka | Banka Inteza | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Naziv računa | Klasik | Praktik | Prestiž | Progresiv+ | Račun plus | Inteza hit | |
Mesečno održavanje | 295 | 395 | 595 | 300 | 100 | 300 | |
SMS obaveštenje | 9 | 9 | / | / | / | / | |
Izdavanje čekova | 35 | 35 | 35 | nije dostupno | 15 | 20 | |
Elektronski nalog | 29 | 19 | 9 | / | / | / | |
Instant nalog | 29 | 19 | 9 | / | 30 | / | |
Provera stanja na bankomatu | 15 | 15 | 15 | 50 | 15 | ||
Promena PIN-a | / | / | / | / | / | 100 | |
*5 izdatih čekova mesečno | 175 | 175 | 175 | Nije dostupno | 75 | 100 | |
*Trošak sms obaveštenja: 1. jedan prijem zarade/penzije 2. min 5 mesečnih računa 3. min 30 mesečnih transakcija karticom Ukupno 36 sms poruka | 234 | 234 | / | / | / | / | |
*5 plaćenih mesečnih računa | 145 | 95 | 45 | / | / | / | |
Ukupan trošak mesečnog održavanja: Mesečno održavanje + 36* SMS obaveštenja + 5* izdatih čekova + 5* plaćenih računa + 1* provera stanja na bankomatu + 1 instant nalog | 893 | 933 | 839 | 350 | 205 | 415 |
Ono šte je bitno napomenuti da smo morali da napravimo i kalkulaciju za dodatne usluge koje korisnici paketa računa imaju na mesečnom nivou. Korisnici u proseku uzmu pet čekova mesečno, provere bar jednom stanje na bankomatu i takođe imaju određeni broj plaćenih računa što je u proseku oko pet mesečno. Takođe korisnici imaju bar jedan instant nalog ukoliko moraju da neki od računa plate koristeći hitno plaćanje. Korisnici imaju i određen broj plaćanja sa karticom. Takva plaćanja se vrše u prodavnici, na internetu,…
Ono što zabrinjava jeste bahatost OTP banke koja je počela korisnicima da naplaćuje i sms obaveštenja. To ne bi bilo sporno da to ne predstavlja dodatnu uslugu, ali uslugu u kojoj će korisnik imati neograničen broj sms obaveštenja. Ovako banka naplaćuje minimalnu cenu paketa koja je skoro 300 dinara i pored toga korisnika ograničava na 10 poruka. U Vojvođanskoj banci su korisnici imali dodatnu uslugu SMS servis koja je iznosila 30 dinara na mesečnom nivou. U OTP banci je to mnogo skuplje, uz uslugu koja je blago rečeno očajna. Očajna je zato što imaju jako lošu aplikaciju za mobilno bankarstvo, kao i izuzetno nefunkcionalnu WEB aplikaciju za elektronsko bankarstvo koja je prekomplikovana za korišćenje i ljude koji rade u IT sektoru. U prevodu jako loše korisničko iskustvo. OTP banka bi onda trebalo da omogući svojim korisnicima koji imaju jedan od ova tri paketa da podižu svoja sredstva na bankomatu bilo koje banke bez provizije, kad im već naplaćuje usluge u ovolikom iznosu.
Poređenjem ukupnih troškova mesečnog održavanja za četiri različite banke dolazi se do zaključka da je OTP banka pobedila u kategoriji najskuplje banke, kao i da je mrtva trka između tri različita paketa usluga u OTP banci.
Primetili smo i još par nelogičnosti na sajtu OTP banke.
OTP banka u Google pretrazi navodi da se plaćanje vrši bez provizije, što nije tačno.
Klikom na navedeni link otvara se stranica na kojoj se dobija detaljna informacija o plaćanju korišćenjem mobilnog bankarstva. Nema nikakve napomene o plaćanju bez provizije. Što je jasna indikacija da se krši Zakon o oglašavanju, kao i Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga. Korisnici se dovode u zabludu da će imati plaćanje bez provizije, što nije tačno.
Korišćenjem desnog klika na mišu i korišćenjem opcije View Source može se videti o čemu je tačno reč. U opisu stranice se koristi izraz „plaćajte račune bez provizije“, ali ne i na samoj stranici. Zato je i korisnik doveden u zabludu.
Druga obmanjujuća radnja jeste informacija da korisnik može da plati račun nula dinara. Problem je u u tome što je navedena usluga prestala da važi 28.02. a mi smo već uveliko na polovini marta meseca. Ta informacija se vidi pri dnu stranice, ali sitnim fontom što je u suprotnosti sa propisom NBS da mora biti u istom fontu, kao i reklama da bi korisnik imao sve bitne informacije.
Naša redakcija smatra da navedeno povećanje tarifa za korisnike koji prelaze iz Vojvođanske u OTP banku krši njihova prava u svakom smislu. Korisnik je ovde u podređenom položaju u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima jer mu se kao i uvek od strane banke nudi ponuda uzmi ili ostavi. U najgorem položaju su korisnici koji imaju već neku uslugu kod OTP/Vojvođanske banke.
Stoga pozivamo sve korisnike Vojvođanske i OPT banke da što pre pređu u neku drugu banku, a da ukoliko imaju kredit u OTP i Vojvođanskoj banci uzmu refinansirajući kredit i da pređu u banku koja će ih više poštovati i naplaćivati realnu uslugu paketa tekućeg računa. OTP za ove pare treba korisnicima da omogući da podižu pare na bilo kom bankomatu bilo koje banke, kao i da imaju mobilne bankomate za uplaćivanje/isplaćivanje novca. Oni nemaju ništa od navedenog tako da za ovoliki mesečni iznos ne vredi koristiti uslugu OTP banke.
Portal Potrošač
Izvor: Google pretraga, sajtovi OTP, Mobi banke, MTS banke i banke Inteza
Foto: Pexels