Druga rešena reklamacija na kvalitet obuće uz pomoć Portala Potrošač – ĐAK Sport

Druga pozitivna reklamacija - patike - Đak Sport

Našem portalu obratio se potrošač Nemanja Š. iz Beograda jer nije bio zadovoljan odgovorom na reklamaciju koju je uložio u prodavnici kompanije Đak. Potrošač je da bi izbegao odlazak u prodavnicu tokom vanrednog stanja, poručio patike putem onlajn prodavnice. Patike su kupljene 15. aprila.

Obe patike su počele da se raspadaju iznutra u području pete. Potrošač je prvu reklamaciju uložio 12. avgusta.

Prva reklamacija 12.08.2020.

Trgovac je potrošaču standardno odbio reklamaciju uz sledeći odgovor „Odbijeno od Jugoinspekta

Odgovor na prvu reklamaciju 18.08.2020.

Ono što je neverovatno jeste da kao potrošač uđete u nečiju prodavnicu ili na nečiju onlajn prodavnicu, date svoj novac i pri ulaganju reklamacije dobijete ovakav odgovor. Po tom principu svako ko prodaje bilo koji proizvod može samoinicijativno da odbija reklamacije potrošača i da navodi sve što mu padne na pamet. Potrošač sa druge strane mora da pokrene sudski spor, da bi dokazao da je bio u pravu. Tu se odgleda slabost Zakona o zaštiti potrošača, ali i zaštite potrošača po Zakonu o obligacionim odnosima kao jedne od ugovornih strana.

Potrošača smo uputili da uloži novu reklamaciju i zatraži izveštaj Jugoinspekta.

Drugi odgovor na reklamaciju

Iz drugog odgovora se može zaključiti neslaganje sa izveštajem Jugoinspekta i odgovorom trgovca koji je dodao i standardnu stavku „Neodgovarajuće održavanje„. Nikako da nam neki od silnih trgovaca to i dokaže i objasni šta se pod time podrazumeva i kako su doneli taj zaključak.

Kupac je na lično insistiranje dobio i odgovor Jugoinspekta.

Odgovor Jugoinspekta

Izveštaj je uradio Jugoinspekt koji pri dnu izveštaja navodi sledeće informacije “Stručno mišljenje ne daje akreditovano telo za ocenjivanje Jugoinspekt Beograd AD, niti je ono pod akreditacijom ATS-a(Akreditacionog tela Srbije). Rešenja i nalazi iz ovog dokumenta nisu obavezujući pri konačnom rešavanju spora između nalogodavca i kupca proizvoda”.

Malo je začuđujuće i to što Jugoinspekt navodi da je testiran drugi proizvod istog tipa i da je utvrđena dobra otpornost. Ukoliko kupite proizvod koji nije ispravan, od kakvog je značaja da istestirate isti takav proizvod i da bi utvrdili da je on dobrog kvaliteta? To što je neko proizveo određenu količinu proizvoda ne znači da su svi istog i dobrog kvaliteta. Zato i dolazi do reklamacija što je sasvim normalno. U situacijama gde trgovci odbijaju skoro svaku reklamaciju, znači da problem nije do potrošača već do trgovca, laboratorije koja vrši testiranja i samog proizvođača. Na potrošaču nije da utvrđuje ko je tu kriv u lancu snabdevanja. Na potrošaču takođe nije da prihvati odgovor laboratorije koja pritom nije akreditovana da daje bilo kakvo mišljenje.

Trgovcu smo poslali dopis i zamolili da se potrošaču vrati novac jer je u pravu i napomenuli smo da ovaj izveštaj može pasti na sudu jer ga je napisala neakreditovana laboratorija. Sve što napišete morate i da dokažete. Šture rečenice i fraze koje se stalno upotrebljavaju vrlo lako padaju na sudu.

Foto: Pexels, potrošač (privatne fotografije)
Sve slike i podaci su korišćeni uz pisanu saglasnost potrošača
Lični podaci su zaštićeni u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Portal Potrošač

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights