Našem portalu obratio se potrošač Nemanja Š. iz Beograda jer nije bio zadovoljan odgovorom na reklamaciju koju je uložio u prodavnici kompanije Đak. Potrošač je da bi izbegao odlazak u prodavnicu tokom vanrednog stanja, poručio patike putem onlajn prodavnice. Patike su kupljene 15. aprila.
Obe patike su počele da se raspadaju iznutra u području pete. Potrošač je prvu reklamaciju uložio 12. avgusta.
Trgovac je potrošaču standardno odbio reklamaciju uz sledeći odgovor „Odbijeno od Jugoinspekta„
Ono što je neverovatno jeste da kao potrošač uđete u nečiju prodavnicu ili na nečiju onlajn prodavnicu, date svoj novac i pri ulaganju reklamacije dobijete ovakav odgovor. Po tom principu svako ko prodaje bilo koji proizvod može samoinicijativno da odbija reklamacije potrošača i da navodi sve što mu padne na pamet. Potrošač sa druge strane mora da pokrene sudski spor, da bi dokazao da je bio u pravu. Tu se odgleda slabost Zakona o zaštiti potrošača, ali i zaštite potrošača po Zakonu o obligacionim odnosima kao jedne od ugovornih strana.
Potrošača smo uputili da uloži novu reklamaciju i zatraži izveštaj Jugoinspekta.
Iz drugog odgovora se može zaključiti neslaganje sa izveštajem Jugoinspekta i odgovorom trgovca koji je dodao i standardnu stavku „Neodgovarajuće održavanje„. Nikako da nam neki od silnih trgovaca to i dokaže i objasni šta se pod time podrazumeva i kako su doneli taj zaključak.
Kupac je na lično insistiranje dobio i odgovor Jugoinspekta.
Izveštaj je uradio Jugoinspekt koji pri dnu izveštaja navodi sledeće informacije “Stručno mišljenje ne daje akreditovano telo za ocenjivanje Jugoinspekt Beograd AD, niti je ono pod akreditacijom ATS-a(Akreditacionog tela Srbije). Rešenja i nalazi iz ovog dokumenta nisu obavezujući pri konačnom rešavanju spora između nalogodavca i kupca proizvoda”.
Malo je začuđujuće i to što Jugoinspekt navodi da je testiran drugi proizvod istog tipa i da je utvrđena dobra otpornost. Ukoliko kupite proizvod koji nije ispravan, od kakvog je značaja da istestirate isti takav proizvod i da bi utvrdili da je on dobrog kvaliteta? To što je neko proizveo određenu količinu proizvoda ne znači da su svi istog i dobrog kvaliteta. Zato i dolazi do reklamacija što je sasvim normalno. U situacijama gde trgovci odbijaju skoro svaku reklamaciju, znači da problem nije do potrošača već do trgovca, laboratorije koja vrši testiranja i samog proizvođača. Na potrošaču nije da utvrđuje ko je tu kriv u lancu snabdevanja. Na potrošaču takođe nije da prihvati odgovor laboratorije koja pritom nije akreditovana da daje bilo kakvo mišljenje.
Trgovcu smo poslali dopis i zamolili da se potrošaču vrati novac jer je u pravu i napomenuli smo da ovaj izveštaj može pasti na sudu jer ga je napisala neakreditovana laboratorija. Sve što napišete morate i da dokažete. Šture rečenice i fraze koje se stalno upotrebljavaju vrlo lako padaju na sudu.
Foto: Pexels, potrošač (privatne fotografije)
Sve slike i podaci su korišćeni uz pisanu saglasnost potrošača
Lični podaci su zaštićeni u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti
Portal Potrošač