Portalu Potrošač obratio se još jedan od kupaca firme Sport Time Balkans zbog šturog odgovora koji je dobio na uloženu reklamaciju. Kao po pravilu ovaj i drugi trgovci koriste par fraza koje koriste u odgovoru na reklamaciju koja je skoro uvek odbijena.
Potrošaču je napomenuto da navedeni trgovac kao i drugi trgovci obmanjuju potrošače i krše Zakon o zaštiti potrošača koristeći usluge neakreditovane laboratorije. Uputili smo potrošača da ponovo uloži prigovor na reklamaciju. Potrošač je upućen da navede da je u pitanju obmanjujuća poslovna praksa koju primenjuje ovaj trgovac i da to nije u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
Trgovac se poziva na ISO standard koji ispunjava Jugoinspekt. Oni nisu sertifikovani od strane Sertifikacionog tela Republike Srbije, kao ni za testiranje obuće, što sami navode pri dnu stranice.
Trgovac se poziva na pojedine ISO standarde, a njihovi zaposleni verovatno ni ne znaju šta znače navedeni ISO standardi. Potrošač nije dobio informaciju od famoznog „Jugoinspekta“. Samo je navedeno da je odbijena reklamacija. Potrošač ne zna šta je laboratorija radila i da li je nešto uopšte testirala. Ovaj i drugi trgovci štancuju iste odgovore i obmanjuju potrošače.
Potrošač je upućen da navede da ima pravo za pokretanje potrošačkog spora po Zakonu o zaštiti potrošača, kao i na angažovanje sudskog veštaka. Skrenuta mu je pažnja da već ima potrošača koji su se žalili na loš kvalitet patika koje prodaje ta kompanija. Sve činjenice zajedno + zvaničan papir neakreditovane laboratorije mogu dovesti do toga da trgovac izgubi na sudu i plati mnogo više od same vrednosti kupljenih patika.
Trgovac je u međuvremenu kontaktirao potrošača i reklamacija je naknadno odobrena. Kupac je dobio novi par patika. Problem je rešen na obostrano zadovoljstvo.
Portal Potrošač će se i dalje baviti ovom temom i svakako slati dopise Vladi Republike Srbije i Ministarstvu trgovine da bi ovaj problem konačno bio rešen.
Portal Potrošač
Izvor: Potrošač
Foto: Potrošač – privatna arhiva, Pexels