Direktor JUTE naziva udruženja potrošača „Hijenama i lešinarima“

Direktor Jute naziva udruženja potrošača hijenama i lešinarima

Naša redakcija zapazila je tekst na Fejsbuk stranici Efektive u kome se pominje gostovanje Dejana Gavrilovića iz Organizacije za zaštitu potrošača Efektiva i direktora Jute Aleksandra Seničića.

Kompletan video možete pogledati na sledećem linku

Direktor Jute je izneo niz neistina:

  • „Srbija i Grčka imaju isto zakonodavstvo“ – Srbija i Grčka nemaju isto zakonodavstvo, niti to treba da zanima potrošače. Potrošači nisu dali svoj novac drugoj državi, već turističkim agencijama.
  • „Velike avio kompanije su svoj dug prema potrošačima rešile vaučerima“ – ovo je još jedna u nizu neistina. Evropska komisija je naložila svim avio-kompanijama da vrate novac potrošačima, a da ukoliko potrošači žele da uzmu vaučer. Većina kompanija je vratila novac ili vraća novac postepeno po prijemu zahteva
  • Gospodin Seničić uporno tvrdi da je Uredba Vlade Republike Srbije o zamenskim vaučerima jača od Zakona. Zakoni su iznad uredbi i uredbe se donose na osnovu zakona, a ne zakoni na osnovu uredbe. Tako da svi potrošači koji tuže agencije imaju mogućnost da vrate svoj novac jer zakon ima veću jačinu.
  • „Sporovi će biti donešeni u korist turističkih agencija“ – gospodin Seničić je zaboravio da zakon ima veću jačinu od uredbe, tako da nam nije jasno na osnovu čega je zaključio da će agencije dobiti većinu sporova.
  • Gospodin Seničić je nazvao one koje štite potrošače hijenama i lešinarima, tako da je otkrio svoje pravo lice i pokazao da turistički sektor u Srbiji ne vode stručni ljudi. Takođe se može izvesti zaključak da treba izbegavati putovanje preko agencija jer putnik nema nikakva prava.
  • Gospodin Seničić je naveo da su strani sajtovi zadržali novac putnika i da novac nije vraćen. Koliko smo upućeni sajt Airbnb je vraćao novac putnicima, tako da ne znamo kako je gospodin Seničić došao do takve informacije? Svi oni korisnici koji na navedenom sajtu plaćaju svoje putovanje preko PayPal usluge imaju i dodatnu zaštitu. Sa tim načinom plaćanja ne postoji mogućnost da novac ne bude vraćen.

Svakako pozivamo sve oštećene potrošače da ukoliko nisu uzeli vaučere ili su ih preuzeli, a nisu uspeli da ostvare svoje pravo da se obrate Udruženju Efektiva.
Potrošači treba da zaštite svoje pravo i nema razloga da bilo koga beskamatno kreditiraju ili da im novac bude zarobljen. Kao što se vlasnici agencija plaše da neće raditi tako se i građani tj. potrošači plaše za svoju egzistenciju. Zakon jasno definiše koja su prava potrošača i nikakva uredba ne može da umanjuje značaj Zakona o zaštiti potrošača.

Ovakvo ponašanje prema potrošačima, derogiranje zakona i amaterizam će samo ubrzati nestanak agencija i jačanje sajtova za onlajn rezervacije smeštaja.

Portal Potrošač
Izvor: Efektiva, RTS
Foto: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights