Za Portal Potrošač je zanimljiva, ali i čudna akvizicija tj. pripajanje MTS banke Poštanskoj štedionici. Poštanska štedionica je jedna od banaka koja ima najlošiji sajt, kao i digitalne usluge koje ne prate trendove u bankarstvu. Poštanska štedionica se i dalje oslanja na zastareo način poslovanja kao što je plaćanje računa na šalteru, izdavanje čekova i čekanje u redu na šalteru banke. MTS banka je banka koja sa druge strane posluje kao digitalna banka i ima multifunkcionalne bankomate. Korisnici MTS banke mogu da podižu pare sa bankomata bilo koje banke bez provizije. Novac mogu uplatiti na račun i na samom bankomatu MTS banke bez čekanja u redu, što u Poštanskoj štedionici nije moguće.
Uputili smo pitanja Poštanskoj štedionici i MTS banci, a iz MTS banke nam se niko nije obratio niti su obavestili javnost u Press delu sajta.
Ono što na prvi pogled nije dobro ni kod jedne ni kod druge banke, jeste to što ne postoji direktan email za obraćanje banci i press službi, već postoji kontakt formular, što opet indikuje da banka ne želi da putem mejla komunicira sa potrošačima. Druge banke pored kontakt formulara imaju i email adresu, tako da potrošači mogu direktno da se obrate banci slanjem mejla.
Izvinjavamo se što smo vam se obratili na navedene email adrese, ali druge nismo pronašli.
Zanimaju nas odgovori na sledeća pitanja:
1. Da li je za korisnike MTS banke prelazak u Poštansku štedionicu vraćanje korak unazad s obzirom da banka Poštanska štedionica ima zastareli sajt, koji čak nema ni sigurnosnu vezu, čime se ugrožava protok informacija za posetioce sajta?
2. Da li će usluga za korisnike MTS banke biti degradirana jer su u MTS banci mogli da podižu novac na bankomatu bilo koje banke bez provizije, što nije slučaj u Poštanskoj štedionici?
3. Kako će korisnici MTS banke uopšte podneti prelazak sa modernog sajta i moderne aplikacije MTS banke na vašu aplikaciju i sajt?
4. Korisnici MTS banke koji su primali zaradu preko MTS banke mogli su da plaćaju elektronski preko aplikacije banke bez provizije, što nije slučaj i u Poštanskoj štedionici.
5. Na koji način će korisnicima biti nadoknađen gubitak pametnih bankomata koje je imala MTS banka? Da li i Poštanska štedionica poseduje takve bankomate, da bi se izbeglo nepotrebno čekanje u redu na šalterima banke i gubljenje vremena, s obzirom da je 2021. godina?
Nas zanima šta će tačno korisnici dobiti prelaskom u vašu banku, s obzirom da ove dve banke posluju na totalno drugačijim principima, gde se Poštanska štedionica oslanja na šaltersko poslovanje, prevaziđene usluge, kao i sajt koji izgleda kao da je 2000. godina, a ne 2021. godina? Na kraju nas zanima da li se plašite odliva korisnika u druge banke kao što je na primer Mobi banka, koja ima isti princip poslovanja kao i MTS banka?
Od banke Poštanska štedionica stigao nam je sledeći odgovor:
Poštovani,
Razumemo vaše interesovanje za budući razvoj najveće domaće banke, posebno u godini u kojoj obeležava 100 godina uspešnog poslovanja, koja je uz to i najveća banka u poslovanju sa stanovništvom na našem tržištu, što potvrđuje preko milion klijenata koji svoja redovna mesečna primanja ostvaruju upravo preko Banke Poštanska štedionica.
Kvalitet usluge koju Banka pruža meri se parametrima koji nisu u vezi sa kvalitetom sajta već parametrima kao što su: kvalitet proizvoda i usluga koje Banka nudi, tržišno učešće, kao i raznovrsna našem tržištu dostupna istraživanja potrošača/korisnika bankarskih usluga, koji su i vama dostupni.
Konkretno pitanje provizija i usluga banke je deo strategije svake banke. Sa poslovnom mrežom od 190 ekspozitura i više od 500 bankomata, Banka Poštanska štedionica je u procesu pripajanja pažljivo analizirala sve segmente poslovanja i svakako je da će za klijente MTS banke buduće pripajanje imati i dodatne pozitivne promene o kojima u ovoj fazi, razumljivo je, ne možemo detaljnije govoriti. Kao ozbiljna finansijska kompanija Banka Poštanska štedionica redovno meri i prati stepen zadovoljstva korisnika naših usluga i u skladu sa tim ima definisane procedure za zaštitu korisnika svojih usluga.
Nesporna činjenica je da budućim pripajanjem tržište Srbije, naši korisnici kao i trenutni klijenti MTS banke dobijaju značajne sinergijske efekte spajanja koji će proizići kroz kvalitet spajanja tradicije, iskustva i inovacije.
Banka Poštanska štedionica
Zahvalni smo banci Poštanska štedionica na dostavljenom odgovoru, ali svakako nije opravdanje da banka i dalje ima zastareli sajt i usluge koje ne prate moderne tokove. Mladi ljudi i korisnici koji koriste IT usluge svakako ne koriste usluge banke koja ne može da prati njihove potrebe. Tržišni pokazatelji i uspešnost u poslovanju nije dovoljna da se korisnik odluči za navedenu banku. Mladi korisnici koji su navikli da sve završavaju putem aplikacije ili sajta ne žele da čekaju u redovima i da plaćaju račune na koje će se lupati pečat ili za koje će se naplaćivati proviziija. Oni žele paket usluga koji će uključivati sms obaveštenja, aplikaciju za plaćanje, multifunkcionalni bankomat i plaćanje naloga bez provizije. Takvu uslugu očigledno neće dobiti u Poštanskoj štedionici jer je već najavljeno poskupljenje usluga za korisnike MTS banke.
Tako da korisnicima za sada preostaje jedino Mobi banka kao jedina mobilna banka na tržištu. Vreme će pokazati kako će je pratiti ostale banke i na koji način će joj parirati s obzirom da su sve banke poskupele skoro sve usluge i same pakete usluge tekućeg računa.
Portal Potrošač
Foto: Pexels
Izvor: MTS banka, Poštanska štedionica