„Da, da, da“ – Obmanjujuća kampanja kompanije Lidl

Obmanjujuća kampanja kompanije Lidl

Naša redakcija uputila je dopis sektoru tržišne inspekcije povodom aktuelne kampanje kompanije Lidl.

Kompanija Lidl već duže vreme promoviše kampanju u kojoj tvrdi da se 77% Srbije izjasnilo pozitivno za Lidlove proizvode. Kampanja ne bi bila sporna da je u istraživanju učestvovao toliki broj stanovnika od ukupnog broja stanovnika Republike Srbije.

Izvor: Lidl


Po zvaničnom popisu iz 2011. godine u Srbiji je živelo 7.182.862 stanovnika.
Tih 77% predstavlja broj od 5.530.804 stanovnika što se kosi sa zdravim razumom. Toliki broj ljudi ne izlazi na izbore, a posebno da učestvuje u istraživanju tržišta.


Reklamni panoi vešto kriju podatak koji navodi da je u istraživanju učestvovalo 5.700 ispitanika što svakako nije uzorak koji može da se dovede u vezu sa 77% stanovnika Srbije. U svakom slučaju navedeni uzorak može da se podvede pod statističku grešku jer je takav broj ispitanika vrlo mali da bi se utvrdio bilo kakav kvalitet proizvoda navedenog trgovinskog lanca.
Najsporniji je podatak da se tih 77% od 5.700 zloupotrebljava i da se navodi da je 77% Srbije reklo da za Lidlove proizvode.

Kampanja ne bi bila sporna da je navedeno da se 77% ispitanika na uzorku od 5.700 ispitanika odlučilo pozitivno za proizvode kompanije Lidl.

S obzirom da nije jasno definisan broj ispitanika i da je iznet netačan podatak o ukupnom broju stanovnika Srbije prekršen je Zakon o oglašavanju i Član 11. koji zabranjuje obmanjujuće oglašavanje.

Obratili smo se pisanim putem sektoru Tržišne inspekcije u Ministarstvu trgovine. Dobili smo sledeći odgovor:

Na osnovu Vaše pismene predstavke upućene tržišnoj inspekciji Odeljenja Beograd, a prosleđenu Odeljenju Sremska Mitrovica 16.10.2020. godine, zato što je sedište LIDL-a na teritoriji sremskog upravnog okruga koje kontroliše naše Odeljenje, želim da Vas obavestim da je u toku kontrola tržišnog inspektora Odeljenja Sremska Mitrovica u LIDL K.D. NOVA PAZOVA a u vezi sa prijavom koja nam je početkom meseca prosleđena od strane Republičke unije potrošača Srbije, a odnosi se kao i Vaša na reklamnu kampanju navedenog privrednog društva „DA DA DA“.
U kontroli su utvrđene povrede člana 11. Zakona o oglšavanju i protiv LIDL K.D. biće podnet zahtev za pokretanje prekršajnog postupka.

Pozdravljamo ovakvu odluku i doneto rešenje od strane tržišne inspekcije. Svako kažnjavanje trgovca zbog kršenja Zakona o oglašavanju i Zakona o zaštiti potrošača će doprineti poštovanju zakona i naterati trgovce da prestanu sa obmanjujućom poslovnom praksom.

Portal Potrošač
Izvor: Lidl, Ministarstvo trgovine – sektor Tržišne inspekcije
Slika: Lidl, Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights