Crna Gora: Najviše primedbi na račune za komunalije

Potrošači u Crnoj Gori najviše primedaba imaju na račune za struju i vodu. Centru za zaštitu potrošača dnevno se obrati i po 20 ljudi koji utvrde da su uskraćena njihova potrošačka prava. Godišnje bude i više od 2.500 prigovora. To je, za „Novosti“, saopštila Jasna Božović, pravna savetnica u CEZAP-u.

Najčešći su prigovori na pružanje usluga od javnog interesa. Potrošači se žale, pre svega na rad Elektroprivrede, CEDIS-a, Vodovoda, odnosno na visoke račune za struju i vodu koji se obračunavaju sa zajedničkih vodomera uglavnom u zgradama, na nezakonit prekid isporuke električne energije, na zastarela potraživanja, obračun kamata na potraživanja koja su stara i više od deset godina – navela je Božovićeva. – Osim toga, ima prigovora na garanciju jer trgovci ne poštuju garantni rok od dve godine. Žale se i na neispravnost tehničkih uređaja, netačne cene kada je na policama istaknuta jedna, a na računu druga. Veliki je broj pritužbi na telekomunikacione kompanije, jer građani ne mogu da raskinu ugovor iako se žale na slab pristup tim uslugama npr. internet.

Pitali smo Božovićevu, kada će konačno biti definisano kada dug zastareva?

  • Izmenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača situacija će biti mnogo jasnija. Pružalac usluge od javnog interesa moraće na računu da istakne dug stariji od dve godine, ali i iznos kamate kao posebnu stavku i period na koji se odnosi. Takođe, inovirani zakon imaće odredbu da dug ne može biti uslov za prekid napajanja npr. električnom energijom. Ako se ovo rešenje usvoji u finalnoj verziji zakona rešiće se pitanje izuzetno starih dugova, jer ima potrošača, koji, nažalost, godinama žive u mraku – odgovorila je predstavnica CEZAP-a.USVAJANjE ZAKONA IZMENE i dopune zakona o zaštiti potrošača, prema našim saznanjima u Ministarstvu ekonomije, biće usvojene u drugoj polovini godine. Tada bi trebalo da kupci imaju bolji tretman, kao i da njihova prava budu zaštićena.

Čest je slučaj da kupac elektronskog uređaja dobije garanciju koja važi godinu ili dve, pojedine i više. Međutim, aparat se pokvari. Usledi reklamacija, a onda nakon kontrole u servisu potrošač najčešće dobije obaveštenje da je fizički oštetio uređaj pa reklamacija ne važi.

  • Prema važećem zakonu potrošač može da podnese nadležnoj inspekciji zahtev za inspekcijski nadzor. Ali, po našim propisima ne postoji mogućnost nezavisnog veštačenja u upravnom postupku. Te manjkavosti biće rešene izmenama zakona o zaštiti potrošača koji će obezbediti da ukoliko potrošač nije zadovoljn odgovorom ovlašćenog servisa ima pravo da predloži nezavisno veštačenje. Na taj način biće izbegnut sudski postupak koji donosi troškove, ali i gubljenje vremena, pa će procedura kroz arbitražni postupak biti brža – objasnila je Božovićeva.

Upozorila je i na oprez prilikom internet kupovine, prevarne reklame preko interneta, jer ima slučajeva, kako kaže, da takve firme i ne postoje. Skrenula je pažnju i na situacije zablude potrošača, naročito kada je u pitanju gramaža, ali i akcijske cene.

  • Potrošač ima pravo, u slučaju da je na rafu jedna a na kasi druga cena da pozove Tržišnu inspekciju, koja trgovcu može izreći, ako utvrdi propust, visoku novčanu kaznu, a kupcu da se vrati razlika između jedne i druge cene – objasnila je Božovićeva, dodajući da su takve prijave česte u Centru za zaštitu potrošača.

Izvor: Novosti
Slika: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights