Covid19 kao opravdanje za ukidanje usluge na letu – Primer Turkish Airlines-a

Štednja na uslugama - Turkish Airlines

Kompanija Turkish Airlines pridružila se ostalim kompanijama nakon uvođenja vanrednog stanja zbog Korona virusa. Međutim mere koje je uveo Turkish Airlines bile su vrlo rigorozne, uz degradiranje usluge koja je bila na svetskom nivou. Putnici i struka širom sveta su bili začuđeni novim merama Turkish Airlines-a.

Obratili smo se mejlom 11. juna predstavništvu Turkisha-a u Beogradu.

Naša redakcija je pročitala podatak u više medija da kompanija Turkish Airlines uvodi ekstremne mere radi prevencije COVID19 virusa. Pojedine odluke nam nisu jasne pa želimo da se obratimo vama pre objave teksta.

Smatramo da su mere koje je kompanija Turkish Airlines uvela vrlo rigorozne, a da pritom putniku nije umanjena cena karte jer dobija lošiju uslugu. Za to što ste ukinuli na samom letu putnik mora da plati na samom aerodromu jer ne može da satima sedi u avionu gladan zbog uvođenja nekog standarda.

Razumemo vašu brigu, ali sa druge strane nam ovakve mere deluju vrlo rigorozno za samog putnika i samo doprinose uštedi troškova kompanije Turkish Airlines.

  • Zašto kompanija Turkish Airlines na letovima do 2h sata putnicima daje samo flašicu vode? Koja je razlika između leta od 1:50 minuta i leta od 2:20 minuta? To vas pitamo jer će putnici na aerodromu biti izloženi stresu konstantno noseći maske i verovatno će slabo konzumirati hranu i vodu. Da li će onda vaša mera da putnicima dajete flašicu vode doprineti tome da nekome od putnika pozli na vašem letu jer je let kraći od 2h?
  • Nije nam jasno zašto bi ketering na letu dužem od 2h bio bezbedniji nego na letu kraćem od 2h? To nije neki hir, ali u celoj ovoj situaciji verujemo da za cenu karte koja u vašoj kompaniji koja se hvali dobrom uslugom treba da bude prilagođena potrebama samog putnika.
  • Takođe ste promenili politiku vezanu za unošenje ručnog prtljaga u kabinu. Zašto smatrate da je sigurnije uneti torbicu ili kišobran, a ne ručni kofer u koji je sve to spakovano? Ko garantuje putniku da mu onda taj ručni kofer koji će biti zabranjen u kabini neće biti ukraden ili oštećen pri utovaru/istovaru iz aviona?

Redakcija je dobila potvrdni email 12. juna da su pitanja prosleđena centrali u Istanbulu, ali povratni odgovor nikada nismo dobili.

Sve avio kompanije posluju sa velikim gubicima, ali Covid19 ne može biti opravdanje da se putniku koji je već platio određenu cenu karte oduzimaju prava koja je imao u tom trenutku.

Bilo logično da se onda umanji cena karte i izvrši povraćaj dela karte. Takođe je sporno i to što putnici već prolaze kroz veliku torturu i stres na aerodromima noseći maske i rezultate testova. Takođe su u obavezi da se testiraju na aerodromu. Sami korisnici na mnogim aerodromima ne mogu da kupe hranu, grickalice i vodu, tako da je logično da u avionu mogu da pojedu bar jedan sendvič i popiju neku tečnost. To nije nikakav luksuz, a posebno iz razloga jer je na velikim visinama vazduh suv, a krvni sudovi se šire zbog pritiska u kabini. Putnicima je potrebno da unose tečnost i da imaju bar neku grickalicu ili slatkiš koji će pojesti tokom leta. Zbog novonastalih uslova putnici gladni lete po više sati.

Kompanija Turkish Airlines je mnoge putnice u Srbiji, kao i širom Evrope razočarala ovako rigoroznim ukidanjem keteringa tokom leta.


Dodatak na to razočarenje jeste i to što se zabranjuje unos ručnog prtljaga u kabinu što je paradoksalno. Ko garantuje putniku da mu ručni prtljag neće biti oštećen ili ukraden znajući kako je sporna usluga utovara na svim aerodromima.

Stoga ne možemo opravdati skupu uslugu Turkish Erlajnsa ili zadržavanje iste cene karte uz degradiranje usluge.

Stoga savetujemo putnike da se dobro raspitaju šta dobijaju za uslugu koju plaćaju i da li će žedni leteti do krajnje destinacije jer će dobiti samo jednu flašicu vode za let do dva sata.

Portal Potrošač
Foto: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights