Borzan: Popravak ne sme biti skuplji od novog uređaja!

Biljana Borzan Evroparlamentarka

Hrvatska evroparlamentarka Evropskom parlamentu Biljana Borzan je u razmeni mišljenja s komesarom Evropske komisije za zaštitu potrošača Didierom Reyndersom naglasila da građani žele da im se obezbedi zakonsko pravo na popravke i zabranu ugrađenih kvarova u proizvodima.

“Istraživanja su pokazala kako čak 76 posto građana EU doživelo prerano kvarenje uređaja, a najviše se žale na pametne telefone i kućne aparate. Nažalost, kada odnesu uređaj na popravak, najčešće odustanu jer rezervni deo, ako ga uopšte ima na tržištu, košta kao novi uređaj”, naglasila je Biljana Borzan.

Čak 44 posto građana navodi skupu cenu popravke kao razlog za kupovinu novog uređaja. Borzan se zalaže da cena rezervnih delova mora biti do maksimalno 30% cene novog uređaja, a rezervni delovi moraju biti dostupni na tržištu minimalno oko deset godina i dostavljeni u roku od dve nedelje.

„Građani su voljni da za kvalite plate i više ako treba! U Hrvatskoj je čak dve trećine građana platilo više za proizvode koji su bolji za životnu sredinu. Želim da osiguram da do leta Komisija predloži zakon koji će doneti stvarne promene u svakodnevni život naših ljudi, kao i da osigura da stvarno dobijemo najbolje za svoj novac“, ističe Borzan.

Komesar Reynders je rekao da će zakon obuhvatiti i zabranu ugrađenih kvarova koju je Borzan ispregovarala u poziciji Evropskog parlamenta. Naime, istraživanja su pokazala da se najviše uređaja kvari u drugoj i trećoj godini rada kada im istekne obavezna garancija.

Brisel, 18.03.2021.
Izvor: Office of S&D Vice-President Mrs. Biljana Borzan MEP
Foto: Pexels

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights