Borzan najavila velike promene u internet trgovini

Biljana Borzan

Ovaj nedelje je Odbor za zaštitu potrošača u Evropskom parlamentu usvojio Akt o digitalnim uslugama kojem je cilj da se postave temelji za veća prava potrošača na internetu. Na dokumentu je radila i hrvatska evroparlamentarka Biljana Borzan.

„Danas u EU više od 71 posto građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. Ljudi se i dalje boje da kupuju online, pogotovo prekogranično. Cilj ovog dokumenta je da se postave temelji za izjednačavanje prava potrošača na internetu s onima koja imaju kad kupuju u običnim prodavnicama “,  rekla je Borzan.

Prema podacima, skupa ili nedostupna dostava se i dalje navodi kao jedan od ključnih problema pri kupovini na internetu. Uz to, potrošači se žale i na probleme u komunikaciji s trgovcima.

„Problemi se pojavljuju ukoliko potrošači kupuju preko posredničkih platformi, poput Amazona, gde nije jasno regulisano ko je odgovoran, platforma ili trgovac pa se odgovornost neretko prebacuje s jednog na drugog na štetu potrošača. Stav Odbora za zaštitu potrošača je da platforme trebaju da snose veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju preko njihovih stranica“, objašnjava Borzan.

Budući da je zadnja direktiva o poslovanju na internetu usvojena 2000. godine, zastupnici smatraju da je krajnje vreme da se pravila prilagode današnjim okolnostima.

„Tržište online oglašavanja se procenjuje na 64,8 milijardi evra. U Hrvatskoj se tako oglašava više od četvrtine preduzeća. Građani mi se žale na oglase koji ih „prate“ na internetu. Transparentnost oglašavanja je jedan od velikih prioriteta i potrošač treba da ima mogućnost da isključi takvo praćenje, da zna zašto vidi neke oglase, ko ih plaća i kako se koriste njihovi podaci“ rekla je Borzan.

Bruxelles; 04/10/2020.

Može Vas zanimati

About the Author: Portal Potrošač

Verified by MonsterInsights