Addiko banka u elektronskim medijima reklamira gotovinski kredit uz mogućnost refinansiranja.
Sporne su tri stavke u navedenoj ponudi:
1. Banka naplaćuje administriranje kreditne partije, iako korisnicima naplaćuje kamatu za odobreni kredit.
2. Za korisnike kredita koji nisu klijenti banke naplaćuje se taksa za vođenje tekućeg računa?!
3. Sporna je i sledeća tvrdnja: „Banka zadržava pravo da proizvod odobri pod drugačijim uslovima u zavisnosti od detaljne procene podnetog zahteva„
Postavlja se pitanje zašto bi banka klijentu koji nema otvoren račun za prijem penzije/zarade naplaćivala trošak održavanja tekućeg računa, ukoliko taj isti korisnik nema prijem sredstava? Da li to znači da je banka iznudila trošak i ucenila korisnika da plaća uslugu koju ne koristi, da bi mogao da podigne kredit u banci?
Sporno je i mesečno održavanje kreditne partije. Šta znači održavanje na mesečnom nivou? Da li banka briše prašinu na kreditnoj partiji, da li tu partiju čuva u strogo čuvanom tajnom postrojenju ili šalje nekog službenika da proverava da li su svi papiri na svom mestu? Banka korisniku naplaćuje kamatu za odobren kredit i to je jedina zakonom utvrđena cena koštanja kredita.
Sporna je i izjava da banka zadržava pravo da odobri kredit pod drugim uslovima u zavisnosti od detaljne procene podnetog zahteva. Da li to znači da će bolje platežni klijenti dobiti manju kamatu ili bolje uslove i time doći do diskriminacije klijenata slabije platežne moći? Da li se može dogoditi da banka dodatno ucenjuje potencijalne klijente traženjem dodatne dokumentacije ili možda većom kamatom.
Izvor: Addiko banka
Za same korisnike ovaj kredit nije isplativ jer banka naplaćuje imaginarne i nepotrebne troškove. Stoga ne preporučujemo potrošačima da apliciraju za navedeni kredit u Addiko banci jer ponuda nije u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima s obzirom da je potrošač u podređenom položaju i jer je uslovljen troškovima koji mu nisu potrebni.
Portal Potrošač
Izvor: Addiko banka
Foto: Addiko banka, Pexels